„το κάνεις φίλος μου”(jak się masz przyjacielu)- czyli Mali Podróżnicy w Grecji

Ach Grecja…
Już zawsze wracać będą wspaniałe wspomnienia związane z tym właśnie krajem

dsc_6409

Rozpisywałam się już tutaj na temat greckiej kuchni ( no może konkretniej kreteńskiej, ale nie różni się ona w ogóle od tej „ogolnokrajowej’)
A tutaj moje rekomendacje Krety, jako idealnego miejsca na wakacje, podczas których zabraknie wam czasu na zobaczenie wszystkich pięknych miejsc !
Dałam już poznać moją zbzikowaną naturę, a konkretnie uwielbienie do dokumentowania 😉 Z naszego pobytu na Krecie powstał specjalny pamiątkowy notes- Kretownik, który ma w sobie pamiątki w postaci folderów, biletów, rachunków i zdjęć – o tutaj 

Tradycyjnie zaczynamy naszą podróż od śniadania, do którego przygrywa nam oczywiście grecka muzyka ( tym razem wklejanie z Youtuba nie chce mi się udać :/ ale polecam wpisanie „Golden Collection – Sirtaki and Bouzouki”)

Ze śniadaniem u Greków jest dość ciężko, bo przeważnie wypijają tylko mocną kawę, szklankę wody i odpalają papierosa. Jeśli już zdarzy im sie cokolwiek zjeść to jest najczęściej jest to słodkie ciasteczko.

Możliwe że to wszystko wynika z tego w jakim żyją klimacie. My właśnie ze śniadaniem mieliśmy zawsze problem, bo wychowani jesteśmy w przeświadczeniu, ze śniadanie to podstawa dnia.

W naszym wydaniu był to omlet z pomidorami, fetą i oliwkami i sałatka grecką

dsc_6404

Obiad to oczywiście Mussaka, uwielbiana przez Greków. Więcej, co mnie najbardziej dziwiło i śmieszyło? To, że oni do każdego obiadowego dania dodają chleb! I nieważne czy jedzą mięso w sosie, musake czy spaghetti, zawsze w drugiej ręce musi być pajda chleba.

W co bawiliśmy się z naszym maluchem aby przybliżyć mu grecki klimat?

Pomalowaliśmy grecką wazę 😉 wersja mikro

dsc_6440-editdsc_6437-editdsc_6443-editdsc_6445-edit

Gdy oglądaliśmy „Mapy”, to co najbardziej przykuwało wzrok naszego P w części greckiej był Centaur ! Nie mógł chyba zrozumieć jakim sposobem koń ma tułów i głową człowieka 😉

dsc_6425

Stworzyliśmy tez własnego Centaura, a przez to ze znalazłam w domu tylko naklejki ze zwierzętami i Basią, powstał Basio-taur i Basi-rena (Syrena);-)

20161103_214023-Edit.jpg

Oglądaliśmy wspólnie zdjęcia i filmiki z pobytu na Krecie a nasz maluch nie mógł zrozumieć dlaczego nie ma go na zadnym. Powtarza ciągle”mama tu, tata tu, ja nie ma”.

dsc_6419dsc_6417

Wpis w ramach projektu

logo5

3 myśli na temat “„το κάνεις φίλος μου”(jak się masz przyjacielu)- czyli Mali Podróżnicy w Grecji

Dodaj komentarz