Idzie jeż, idzie jeż, Może ciebie pokłuć też! – Zwierzaki cudaki

Dzień 10 listopada został ustanowiony międzynarodowym dniem jeża.
W żłobku, do którego chodzi nasz P również obchodzone było jego święto. Niestety jak to bywa w jesiennej aurze, przytrafiło nam się wtedy wstrętne choróbsko i wszelkie atrakcje nas ominęły.

Postanowiliśmy co nieco nadrobić, niestety nie były to tak rozbudowane zajęcia jak w żłobku, ale stworzyliśmy własnego jeża z masy solnej, z kolcami z makaronu i co na dodatek nasz jeż na grzbiecie nosił jabłko ! 🙂

dsc_6675dsc_6677dsc_6680dsc_6684dsc_6687

(po zrobieniu powyższego zdjęcia zorientowałam się, ze chyba coś jest nie tak z buzią jeża i szybko dokonałam maleńkiej zmiany 😉
dsc_6690dsc_6695dsc_6698

Przeczytaliśmy również wiersz Jana Brzechwy „Jeż”

Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Pyta wróbel: „Panie jeżu,
Co to pan ma na kołnierzu?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Bo mnie wróble nie ostrzygły!”
Idzie jeż, idzie jeż,
Może ciebie pokłuć też!
Zobaczył jeża młody szczygieł:
„Po co panu tyle igieł?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Żeby kłuć niegrzeczne szczygły!”
Sroka też ma kłopot świeży:
„Po co pan się tak najeżył?”
„Mam ja igły, ostre igły,
Będę z igieł robił widły!”
Wzięła sroka nogi za pas:
„Tyle wideł! Taki zapas!”
W dziesięć chwil już była na wsi:
„Ludzie moi najłaskawsi,
Otwierajcie drzwi sosnowe,
Dostaniecie widły nowe!”

Również bawiliśmy się w jeża, tzn,. chodziliśmy na czworaka po pokoju, ja powtarzałam   „Idzie jeż, idzie jeż, co on robi to my też” i….wymyślałam najdziwniejsze pozy, a maluch starał się je naśladować 🙂

Jakiś czas temu, podczas jesiennych zabaw stworzyliśmy również jeża z „nosków” ( źródło inspiracji i szablon jeża z bloga Moje dzieci kreatywnie)

20160930_085427-edit20161005_183049-edit

Wpis w ramach projektu „Zwierzaki Cudaki”

zwierzaki-cudaki

W listopadzie do wyboru mieliśmy następujących bohaterów: 15109440_952847794859339_2203059434210511908_n.jpg

2 myśli na temat “Idzie jeż, idzie jeż, Może ciebie pokłuć też! – Zwierzaki cudaki

Dodaj komentarz