„Como uma força”-mali podróżnicy w Portugalii

Muszę przyznać, że z Portugalią miałam nie lada problem, bo ciężko było mi wymienić nawet charakterystyczne rzeczy czy znane osoby związane właśnie z tym państwem.

20161010_203517-edit

Jedyne co przychodziło mi na myśl to miłość Portugalczyków do piłki nożnej. Miłość do tego sportu, znani na całym świecie zawodnicy no a przede wszystkim to, że w tym roku wygrali rozgrywki Euro 2016 🙂

Nie pozostało mi zatem nic innego jak przygotować dla mojego dziecka portugalski stadion i rozegrać z nim mecz 😉

Jako, ze na piłce znam się słabo, musiałam co niego poczytać w internecie.
Dzięki temu dowiedziałam m.in, że w roku 2004 mistrzostwa te odbywały się właśnie w Portugalii! Oficjalną piosenką tego turnieju był hit Nelly Furtado „Força” (która do dnia dzisiejszego w ogóle nie kojarzyła mi ze sportem 😉 )!

 

Mój plan na wykonanie stadionu był taki: duży karton, piłkarze wykonani z zakrętek w taki sposób, żeby można było nimi swobodnie „odbijać” piłkę 😉 coś a`la starodawne piłkarzyki.
W sobotni wieczór zabrałam się za malowanie murawy i ustawianie zawodników, po to by w niedziele gotowi byli na mecz 😉

Nasze boisko nie pomieściłoby prawdziwej drużyny piłkarskiej, więc ograniczyłam ilość zawodników do 6 z każdej drużyny.

Poniżej ustawienie zawodników podczas tegorocznego finału Euro 2016, podczas których Portugalia zdobyła puchar.

final-euro-2016
(źródło: Wikipedia)

A tak wyglądał nasz stadion.

20161009_184811-edit20161009_184753-edit20161009_134119-edit20161009_132952-edit20161009_133006-edit20161009_133135-edit20161009_133713-edit20161009_133932-edit

Przyznam, ze mieliśmy całkiem niezły ubaw grając z naszym maluchem, który najczęściej zabierał nam piłkę z boiska i biegał po całym pokoju, zmuszając nas do gonitwy i atakiem łaskotkowym 😉

Gdy już zaczęłam powątpiewać, że uda mi się zaleźć jeszcze coś charakterystycznego natrafiłam na film o tramwaju w Lizbonie.

Pierwsze, konne tramwaje pojawiły się jeszcze w 1873 roku. Bardzo szybko została ona rozbudowana w latach świetności utrzymywano na niej 1200 koni ! Tramwaje elektryczne pojawiły się w 1901 roku, a sieci w dalszym ciągu były rozbudowywane i w latach 50 XX wieku osiągały długość 76 km i liczyły 27 linii.
W latach 90 zlikwidowano 2/3 sieci tramwajowej. Obecnie działa ich już tylko 5 . Najbardziej znaną jest w dalszym ciągu linia 28 na Calçada da Săo Francisco, czyli posiadająca najbardziej stromy podjazd na świecie !

Jeśli macie ochotę na podróż takim tramwajem polecam filmik na Youtube ( Lizbona. Jazda tramwajem numer 28), a jeśli macie ochotę przy okazji dowiedzieć się czegoś o portugalskiej kuchnia polecam odcinek programu Roberta Makłowicza. Makłowicz w podróży:Portugalia- tramwaj.

Nasz P obejrzal pierwszy, wspomniany fikm kilka razy, a my obejrzelismy wszystkie części Pana Maklowicza w Portugalii.

Tramwaje w Lizbonie(źródło: Wikipedia)

Wpis powstał w ramach projektu

logo5

 

3 myśli na temat “„Como uma força”-mali podróżnicy w Portugalii

Dodaj komentarz