Skaczące konfetti, czyli przyciąganie bez magnesu – piątki z eksperymentami

W piątek, jeszcze w piżamach wykonaliśmy bardzo proste doświadczenie.

Pewnie każdemu często się zdarza tzw. „kopnięcie prądem”. Straaasznie mnie to wkurza, gdy np. dotknę klamki i cała się wzdrygam :/
Nasz P ostatnio również tego doświadczył i nie był z tego powodu zadowolony.
Postanowiłam zaprezentować mu zjawisko „naelektryzowania”

Potrzebny był nam balon i konfetti ( i nasze włosy) 😉

dsc_7200

Nadmuchany balon pocieramy o włosy i obserwujemy jak podnoszą się do góry, w stronę balona.

dsc_7202dsc_7215dsc_7216
Następnie naelektryzowany balon zbliżamy do konfetti i przesuwając go obserwujemy jak zaczynają one podskakiwać i przyklejać się do balona.

dsc_7208dsc_7210
Wyjaśnienie:
Pocierając balon o włosy, na powierzchni balona zbiera się ładunek elektrostatyczny, który działa jak magnes i przyciąga przeciwnie naładowane ciało.

Wpis w ramach projektu

eksperymenty-karolowa-mama

2 myśli na temat “Skaczące konfetti, czyli przyciąganie bez magnesu – piątki z eksperymentami

  1. ha, dobre! My niedawno tak oddzielaliśmy pieprz od soli. Polecam!
    Jako dziecki wrzuciłam pełno zrobionych dziurkaczem dziadka konfetti do balona, było tego naprawdę sporo…balon przebiłam zaraz po tym jak mama poodkurzała pokój. Teraz balon i konfetti kojarzą mi się tylko z wojną domową w naszym domu:P

    Polubienie

Dodaj komentarz