Ale z Ciebie jajcarz. Piątki z eksperymentami.

Dzisiaj trzy propozycje na zabawę z jajkami 😉

Potrzebujemy
– dwa jajka: jedno surowe i jedno ugotowane,
– szklana butelka z dość szerokim tworem ( ale na tyle wąskim, aby jajko nie wpadło do środka),
– plastikowa butelka,
– miseczka,
– zapałki.

Doświadczenie 1 – Kręcące się jajka
Przygotowane jajka – surowe i ugotowane dałam do rąk maluchowi. Najpierw nimi potrząsaliśmy, później sprawdzaliśmy jak bardzo lubią tańczyć 🙂
Kręciliśmy nimi po całym stole i okazało się, że surowe jajo jest leniwe, bo z ledwością robi jeden obrót. Ugotowane jajko kręci się w kółeczko i obraca po całym stole.
To również doskonały sposób na rozpoznanie, które jajko jest ugotowane a które surowe !

Doświadczenie 2- Zassane żółtko
O prostej metodzie  oddzielania żółtka od białka słyszałam już dawno, ale nigdy nie wykorzystywałam tego w domu.
Zaprezentowałam ją mojemu maluchowi, a ten nie mógł wyjść z podziwu. Sam również chętnie próbował, co przyniosło dużą dawkę radości 🙂

Doświadczenie 3 – Jajko w butelce
Obieramy ugotowane jajko, do tego angażujemy malucha,  wspierając jednocześnie motorykę małą. Zapalamy zapałki i wrzucamy je ostrożnie butelki, tak aby nie zgasł płomień. Nakrywamy otwór butelki jajkiem i czekamy. W mgnieniu oka zostaje ono wciągnięte do środka. U nas to wciąganie ( czyli ciśnienie wewnątrz butelki) było na tyle silne, że jajo nam się rozpadło 😉

Tyle na dziś, a ja wyszukuje czegoś na przyszły tydzień.

Wpis w ramach projektu:

eksperymenty-karolowa-mama

 

Jedna myśl na temat “Ale z Ciebie jajcarz. Piątki z eksperymentami.

Dodaj komentarz