Patriotyczne prace plastyczne dla przedszkolaka

Już kilka dni temu w przedszkolu naszego P powieszono polskie flagi oraz tablicę z okazji dnia 11 listopada, w naszym przedszkolaku wzbudziło to nadzwyczaj duże zainteresowanie. Tak więc obok „patriotyzmu” nie mogliśmy przejść obojętnie.

W domu stworzyliśmy kilka biało-czerwonych prac plastycznych

Serce w barwach narodowych, które powiesiliśmy na naszych drzwiach

Wycinamy białe serce oraz połówka czerwonego, dodatkowo doklejamy na dole paski białej i czerwonej bibuły.

o14

IMG_20171111_164503

Godło z piórkami

Wydrukowałam wcześniej szablon naszego orzełka z Godła. Nakleiłam go na czerwoną kartę. Przygotowałam również białe piórka. Mój P wysmarował Orzełka klejem i mocował na nim piórka.

Godło z łapkami

Wydrukowałam szablon Orzełka raz jeszcze, odcięłam jego głowę i nogi. Ponownie nakleiłam na czerwonej kartce. Następnie to co mój P lubi najbardziej, czyli brudzenie się w farbie 😉 Pomalowaliśmy rączki białą farbą i odcisnęliśmy je, tworząc skrzydła dla Orzełka.

o11

Orzełek z rolki

Odrysowujemy rączki dziecka, które stworzą później skrzydła. Przygotowujemy paski białego papieru, nacinamy je z jednej strony. Wycinamy również dziób i koronę. Następnie naklejamy wszystko na rolkę z papieru toaletowego. Orzełek jak żywy 🙂

Kotyliony z bibuły

Kotyliony stworzyliśmy dla siebie i naszych dzisiejszych gości, żeby również oni pamiętali o tym, ze należy odpowiednio uczcić Święto Narodowe.

o15

IMG_20171111_164601.jpg

Bardzo osobista flaga

Robimy najzwyklejszą flagę z papieru. Aby nadać jej osobistego charakteru, odrysowujemy rączkę dziecka na kolorowym papierze (najlepiej w cielistym kolorze) i naklejamy ją na środku. U nas zagościł jeszcze napis i kotylion.

o13

Flagi do przyozdobienia biało- czerwonych babeczek
A o babeczkach w kolejnym poście 🙂

o16

 

Oprócz tego obejrzeliśmy świetny filmiki w internecie

Tematy patriotyczne są nam bliskie już od dawna.

A jak było w ubiegłych latach?

Co nieco o patriotyzmie pisałam już w listopadzie 2015, we wpisie Kto Ty jesteś? Polak mały… – czyli biblioteczka małego patrioty….

11_2

Na blogu pojawiło się już dość sporo książek o Polsce:

„Atlas i kolorowanka o Polsce”

„Poznaj swój kraj- „Polska moja ojczyzna” oraz „Polska przyroda”

 

„A to Polska właśnie” oraz „Poznaj Polskę”- czyli wierszyki oraz oraz bajeczka dlanajmłodszych

Łamigłówki i zadania do lapbooka- gotowe zestawy

W ubiegłym roku stworzyliśmy takie oto prace: flaga, godło i kotylion ( tutaj)

symbole

oraz ( tutaj)

flaga

Skomentuj

