Symetria chaosu – Matematyka jest πękna

Geometria dla malucha?
Tym razem chyba tematu nie przeskoczymy 😉

Uczyć się o polu, obwodzie i kątach chyba nie damy rady 😉

Dlatego tym razem znów nasze, trochę inne podejście do tematu.

Dlatego u nas beda to zabawy figurami geometrycznymi jako nauka o geometrii 🙂

Czy znacie Tangram?
To zaskakujące, bo ja poznałam tę „łamigłówkę” dopiero kilka dni temu. Oczywiście w sklepikach w moim mieście nie znalazłam oryginału, więc zrobiłam ją sama 😉

Wydrukowałam wzór z internetu, przerysowałam na kartonik i pomalowałam.

Tangram – chińska łamigłówka (układanka), znana od ok. 3000 lat. Składa się z siedmiu elementów w postaci figur geometrycznych (tan), powstałych przez rozcięcie kwadratu. Są nimi:

  • 2 jednakowe duże trójkąty prostokątne,
  • 1 średni trójkąt prostokątny,
  • 2 jednakowe małe trójkąty prostokątne,
  • 1 mały kwadrat,
  • 1 mały równoległobok.

Celem jest odtworzenie położenia wszystkich siedmiu elementów tangramu w przedstawionym obrazku na podstawie jedynie kształtu jego konturów, a także wymyślanie własnych wzorów.
(źródło: wikipedia.pl)

Wydrukowałam również dwie plansze ze wzorami do ułożenia.

Najpierw układałam wybrane wzory, a maluch miał zgadnąć cóż one przedstawiają.

Później to P wybierał wzory a ja układałam 😉

Nasz P nawet próbował ułożyć coś samodzielnie

A i tak najlepsza zabawa to rozwalanie 😉

Zabawa znakomicie rozwija wyobraźnię, bo wzorów, które można ułożyć jest podobno 19 tysięcy, co wcale nie przeszkadza w tworzeniu swoich autorskich układów 🙂

 

Wpis w ramach projektu

logo-matematyka

oraz

grajmy logo

 

 

 

2 uwagi do wpisu “Symetria chaosu – Matematyka jest πękna

  1. Pingback: Projekty, w których bierzemy udział: | myshowelove

  2. Pingback: Symetria chaosu - zestawienie » Zabawy z Archimedesem

Skomentuj

