Czarno białe, stymulujące zabawki dla noworodka – Dziecko na warsztat

Noworodka w naszym domu jeszcze nie ma, ale został ostatni miesiąc, więc najwyższy już czas na maksymalne przygotowanie gniazdka dla najmłodszego członka naszej rodziny 🙂

To nad czym musimy popracować, żeby nie powtórzył się scenariusz z pierwszych miesięcy naszego P, to przyzwyczajanie do łóżeczka. O ile w nocy spanie w nim jakoś nam wychodziło, tak w dzień nie chciał w nim leżeć ani chwili! Do skończenia przez P pierwszego półrocza, w dzień nie przespał w nim ANI MINUTY! Karuzele, poukładane miśki w ogóle go nie interesowały. Zmienialiśmy materac, zrobiliśmy podwyższenie i nic. Odkładanie do łóżeczka kończyło się płaczem. Sytuacja dość męcząca, ale o ile P był wtedy jedynym, kim musiałam się wtedy zajmować, to do opanowania. Teraz gdy w domu będzie biegał dwuipołletni synek, sytuacja się diametralnie zmieni i liczę na to, ze drugie dziecko będzie miało więcej litości 🙂

W tym celu postanowiłam uatrakcyjnić przestrzeń łóżeczkową 😀

I tak idąc metodą Montessori postanowiłam nasza nienarodzoną jeszcze latorośl zaopatrzyć w pierwsze zabawki.

Na początku dziecko dobrze widzi kolory kontrastowe. W Internecie dostępnych jest bardzo dużo zabawek kontrastowych, jednak ile radości przyniesie stworzenie takiej własnoręcznie.

Tak więc w tym miesiącu na warsztat pójdzie dziecko, które siedzi sobie jeszcze  w brzuchu 😉

Noworodek widzi, widzi jednak nieco inaczej niż dorosły, na początku umie rozróżnić tylko kontrastowe barwy jak biały i czarny. Nie umie nawiązać jeszcze kontaktu wzrokowego i widzi peryferyjnie, najlepiej z odległości 20 cm; czasem uczy się koordynować wzrok.

1.

Czarno- biały mobil

Przy tworzeniu pierwszej poszłam nieco na łatwiznę, ale to wszystko przez to, że znalazłam idealną koszulkę, z której wystarczy powycinać wzory i zrobić z nich czarno- biały mobil 🙂

O mobilach dla takich maluszków pierwszy raz przeczytałam na blogu nebule.pl oraz domowemontessori.pl

Postanowiłam więc nieco popracować nad tym zmysłem i na pierwsze tygodnie życia malucha zamierzam przygotować następujące mobile nad łóżeczko:
– mobil kontrastowy: czarno- biały – do 4 tygodnia życia dziecka
– mobil z ośmiościanami – między 5 a 8 tygodniem
– mobil z falującymi tancerkami – między 8 a 12 tygodniem
– mobil z motylami lub wielorybami – między 12 a 16 tygodniem

W ten weekend WYBITNIE nie mogłam dojść do porozumienia z maszyną do szycia. Wspominałam już kiedyś, że totalnie nie umiem szyć, ale podczas poprzedniego, filcowego projektu jeszcze jakoś dałam radę. Tym razem wszystko co zszyłam, wyprułam, później zaczęłam szyć ręcznie, ale chyba spędziłabym nad tym tydzień 😉
Z pomocą przyszła teściowa, której zszycie wszystkich elementów zajęło dosłownie 5 minut! No i byłam uratowana !

Kontrastowe elementy do karuzeli były gotowe, pozostało jeszcze znaleźć sposób na stworzenie stelaża.  Tutaj również pomysłowością wykazała się moja teściowa 🙂 Podrzuciła kłębek włóczki i dwa drewniane wieszaki. I co jeszcze ??? Na szydełku zrobiła piękne sznureczki, które przymocowałam do wieszaków i do elementów kotrastowych.

20170226_132744-edit

I tak oto powstała pierwsza zabawka dla drugiego dzidziusia.

Efekt finalny mamy taki:

20170226_145429-edit

20170226_145349

A pomysł zaczerpnięty ze strony youandmie.com

Do dwóch kolejnych zabawek wykorzystałam nieużywanego już dawno pareo. Choć jest ono na tyle duże, że nawet po wycięciu kawałka do zrobienia zabawek maluszka, będzie nadawać się nad morze 😉

2.

Sensoryczna chusteczka z metkami

Zabawka bardzo prosta w wykonaniu, wystarczy wyciąć prostokątny kawałek materiału, wielkość dowolna. Do dwóch przeciwległych boków doszywamy fragmenty tasiemek ( jako metki) i zszywamy wszystkie boki. Na środek przyszywamy dowolnego małego misiaka, który na pewno znajduje się w każdym domu 🙂

3.

Czarno- biała zabawka do małej rączki

To również bardzo prosta w wykonaniu zabawka. Kolejnego miasiaka zawinęłam w kwadratowy fragment wspominanego już wcześniej pareo, doszyłam dwie „metki” oraz plastikowe kółeczko do trzymania przez małą rączkę lub do zawieszenia w wózku czy w łóżeczku.

Zabawki przygotowane, teraz można czekać na maleństwo 😉

Wpis w ramach projektu Dziecko na Warsztat.
Zapraszam na blogi innych uczestniczek, czeka tam na was maaaasa wspaniałych inspiracji!





11 uwag do wpisu “Czarno białe, stymulujące zabawki dla noworodka – Dziecko na warsztat

  1. Pingback: Projekty, w których bierzemy udział: | myshowelove

Skomentuj

