Świąteczne, szklane dekoracje DIY

Tak jak już wspominałam, pomysłów na wpis w projekcie „Dziecko na warsztat” w tym miesiącu miałam dużo i zmieniały się one jak w kalejdoskopie. Najpierw myślałam o „szklano- wodnych cymbałkach ” ( o nich tutaj), później właśnie o opisanych poniżej pomysłach na szklane dekoracje świąteczne. Ostatecznie jako główny post opublikowałam ten ze świątecznymi prezentami.

Kula śnieżna

O takiej kuli marzyłam całe dzieciństwo, gdzieś na strychu u babci znalazłam kiedyś takową, niestety nie nadawała się już on do użytku bo w środku pływała mętna woda. Później jakoś na studiach spełniłam swoje marzenie i kupiłam nie jedną, a kilka takich kul- była z aniołkiem, z mikołajem a nawet przywieziona jako pamiątka z podroży, z zamkniętym w środku greckim domkiem.
W ubiegłym roku przeglądając inspiracje świąteczne na blogach parentingowych znalazłam przepis na stworzenie kuli samodzielnie i w tym roku mamy ją i my 😀

Potrzebowaliśmy: świąteczną figurkę, plastelinę, sypki brokat, wodę i kilka kropel gliceryny

dsc_6948dsc_6953dsc_6958dsc_6967dsc_7007

Oszroniony świecznik 

Coś bardzo prostego i minimalistycznego, a efekt ciekawy.
Potrzebujmy: słoiczek/ świecznik/ buteleczkę lub każdy inny szklany, nadające się na świecznik naczynie, biały podgrzewacz lub świeczka, sól lub cukier, odrobina kleju, element dekoracyjny np. szyszka, jarzębina, kawałek iglaka, sznureczek lub tasiemka.
Na brzegi naczynia nakładamy klej, a następnie „zanurzamy” je w pojemniczku z solą, a do środka wsypujmy jej kilka łyżeczek. Podobne zadanie czeka nas jeśli chcemy jako dekorację użyć np. szyszkę. Nakładamy klej i obsypujemy ją solą. Do słoiczka wkładamy jeszcze świeczkę i zadanie (małego) dziecka raczej na tym się kończy. Później należy jeszcze sznureczkiem albo ozdobną tasiemką przyozdobić zaśnieżone naczynie i gotowe 🙂

dsc_6978dsc_6981dsc_6995dsc_7001dsc_7005
Przy tej dekoracji należy szczególnie pilnować dzieciaczki aby nie wadziły sobie w oczka „posolonych” albo oklejonych brokatem paluszków

Śnieżna kompozycja 

Tym razem trochę zabawy w przesypywanie i układanie kompozycji. Wykorzystaliśmy : piasek, ziemię, kamyczki, prawdziwego hiacynta i sztuczne białe „ośnieżone” ozdoby .

dsc_6700dsc_6702

dsc_6704dsc_6710

dsc_6712dsc_6713dsc_6716

Na tym kończę dzisiejszy maraton naszych propozycji w projekcie „Dziecko na warsztat – szkło”

dnw-logo

Jedna uwaga do wpisu “Świąteczne, szklane dekoracje DIY

  1. Pingback: Projekty, w których bierzemy udział: | myshowelove

Skomentuj

