Italiano vero – Mali podróżnicy we Włoszech

Kolejny kraj odwiedzony u nas trochę palcem po mapie,a trochę namacalnie 😉

Nigdy nie byłam we Włoszech, ale darzę ten kraj pozytywnymi uczuciami, na studiach wybrałam nawet włoski, jako drugi, uzupełniający kurs językowy;) W głowie nie pozostało niestety zbyt dużo, ale o podróży do tegoż właśnie kraju marzę do dnia dzisiejszego 🙂

Tym razem zaczniemy od włoskiej kuchni, której mieliśmy okazję spróbować w poprzedni weekend:
na śniadanie:
sałatka caprese – pomidory i mozarella skropiona oliwą,
omlet – jajka, pomidory i szynka parmeńska,
bruschetta – grzanka skropiona oliwą, posmarowana czosnkiem i pomidorami ( u nas jeszcze szynka parmeńska).

20161015_082217-edit20161015_082108-edit

na obiad
spaghetti – tradycyjne bolognese

20161015_125424-edit

na deser:
tiramisu

20161015_163705-edit

Wieczorem była jeszcze pizza, ale zamawiana, nie robiona przeze mnie, więc zdjęć nie będzie 😉

Przez cały dzień w naszym domu rozbrzmiewała włoska muzyka.
Uwielbiam włoskie przeboje: „L’italiano”,  „Felicita” (Fade Out), „Acapulco”, „Mambo Italiano”, „Quando, Quando, Quando”, „Ti Amo” ,”Marina”, „O sole mio” mogłabym słuchać non stop….i powiem więcej, naszemu P też chyba się spodobały, bo potajemnie bujał się w rytm hitów 😉

Z czym kojarzą mi się Włochy, co można by przedstawić w ciekawy sposób dwulatkowi???

Etna !

Zdecydowałam się zrobić własnoręcznie wulkan z masy solnej, później wlałam do niego wodę z kwaskiem i barwnikiem, a strzykawkę z roztworem sody oczyszczonej podałam naszemu P. Po wpuszczeniu kilku kropel do środka Etny, zaczęła wydobywać się z niej prawdziwa lawa 😉 Radości i dolewania kolejnych porcji nie było końca
Więcej informacji i zdjęć w poniższym poście, o tutaj.
20161014_171250-edit
Wspólnie wykonaliśmy włoską flagę, z produktu z którego słynie ten kraj, czyli z makaronu 🙂 Trzy rodzaje i trzy kolory. Troszkę ciężko było zapanować nad chaosem, jaki wokół tworzył nasz P, ale daliśmy radę 😉

20161020_162741-edit20161020_162824-edit20161020_163011-edit

Włochy to również znani producenci samochodów: Alfa Romeo, Ferrari, Lamborghini, cóż mogliśmy zrobić? Urządzić Formułę 1 naszymi resorakami 🙂 Narysowaliśmy tor wyścigowy i szaleliśmy 😉

 20161020_161635-edit20161020_162216-edit20161020_162230-edit20161020_162457-edit

 Wpis w ramach projektu:
logo5

7 uwag do wpisu “Italiano vero – Mali podróżnicy we Włoszech

  1. Pingback: Projekty, w których bierzemy udział: | myshowelove

  2. Ale wy macie świetne pomysły! Ja ostatnio coś mniej kreatywna jestem:( Włochy odwiedziliśmy całą rodziną w te wakacje i było bardzo smacznie i ciekawie. Mam nadzieję, ze niebawem uda mi się to napisac na blogu:)

    Lubię to

Skomentuj

