Lapbook co to takigo?

O tworze „lapbook” pierwszy raz usłyszałam jakiś rok temu i od razu zauroczyłam się nim całkowicie!

W internecie po raz pierwszy zobaczyłam je na przewspaniałej stronie urwiskowo.com.pl 

To co tam się wyrabia to mistrzostwo świata! Na tyle się wkręciłam w tę tematykę, że zaplanowałam już dla nas pomysły na 24 wydania naszego autorskiego lapbooka 🙂 czekam teraz z niecierpliwością, aż mój młody troszeczkę podrośnie, żeby oprócz zabawy mógł przyswoić trochę nowych i ciekawych informacji.

Lapbook jest czymś w rodzaju samodzielnie zrobionej książeczki tematycznej. Uzupełniamy ją rysunkami, opowiadaniami, zabawami i zdjęciami. Wszystko umieszczamy w teczce lub segregatorze wypełnionym kieszonkami, książeczkami, kopertami.

Jak wykonać „tematyczna teczkę”?

Po pierwsze: wybierz temat!

Ja oczywiście proponuję POLSKĘ!

Po drugie : przygotuj „plastyczny niezbędnik” czyli klej, taśmę klejącą, nożyczki,farby, kredki, rzepy, długopisy, kolorowy papier,  itp. (Wszystko zależy od tego w jakim wieku jest Wasze dziecko).

Po trzecie: przygotuj tematyczny niezbędnik. Jeśli zdecydujecie się na lapbook o Polsce to polecam różnego rodzaje foldery z informacji turystycznej, stare książki geograficzne i atlasy. Jeśli dysponujecie drukarką, to wiele, bardzo ciekawych materiałów możecie pobrać ze strony Polskiej Organizacji Turystycznej ( o tutaj). Najważniejsza jest inwencja twórcza! Ze starszym dzieckiem możecie na przykład stworzyć wszystkie materiały od początku do końca samodzielnie.

Aby Was zachęcić pozwoliłam sobie wkleić zdjęcia wykonanych już lapbooki  o Polsce

urwiskowo.com.pl

ekokoszki.pl

kolorowezabawy.blogspot.com

homeschoolpopolsku.blogspot.com

zakreconamama.pl

Aby Was zachęcić pozwoliłam sobie wkleić zdjęcia wykonanych już lapbooki  o Polsce.

Już niedługo umieszczę krótką instrukcję, kilka zdjęć z naszych „lapbookowych” początków i materiały, które będziecie mogli wykorzystać 🙂

Polecam i szczerze zachęcam !

 

Wpis powstał w ramach projektu „Gdzie nogi poniosą” mającym na celu propagowanie turystyki krajoznawczej i rodzinnej !

gdzie_nogi_poniosa

2 uwagi do wpisu “Lapbook co to takigo?

Skomentuj

